Форма входу

Категорії розділу

Оголошення [58]

Пошук

Календар

«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33

Міні-чат

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Вівторок, 17.09.2019, 16:14
Вітаю Вас Гість | RSS
ДНЗ "Приморський професійний аграрний ліцей"
Головна | Реєстрація | Вхід
Гурток "Дивослово", керівник Тюркіна О. Ю.


План роботи

гуртка “Дивослово”

 

 

Зміст програмованого матеріалу

К-сть год

Дата

 

І СЕМЕСТР

 

 

 

1.Вступ

 

 

1

Предмет і завдання курсу, його структура. Значення виразного читання в житті людини. Виразне читання як один із головних етапів у вивченні художньої літератури

1

 

 

2. Техніка мовлення

 

 

2

Складові техніки мовлення: дихання, голос, дикція.

Робота зі схемою 1.

Дихання, його основні типи. Будова дихального апарату людини.

Голос і його властивості: сила, темп, тембр, висота, діапазон, політ, рухливість.

Верхня і нижня резонаторні системи людини. Поняття про вібраційний масаж.

1

 

3

Дикція, її значеення у повсякденному житті й під час вмразног читання.

Органи мовлення, основи їх гімнастики.

Досягненні чіткої артикуляції звукових рядів, слів, фраз, скоромовок.

1

 

 

3. Логіка читання

 

 

4

Складові логіки читання. Поняття про мовленнєву партитуру.

Пауза, її роль у виразному читанні Різновиди пауз. Призначення кожного виду паузи. Зв’язок психологічної паузи з підтекстом твору. Поняття «мовленнєвий такт». Співвідношення пауз і розділових знаків.

1

 

5

Наголос фразовий і логічний, їх роль у виразному читанні. Визначення наголошеного слова у фразі та головного в реченні. Спосрби виділення голосом наголошеного слова. Рухливість логічного наголосу, його зв’язок із метою висловлювання. Основні правила наголошення слів у реченнях

1

 

6

Мелодика, її основні різновиди.

Зв’язок мелодики з розділовими знаками. Позначення мелодики в партитурі. Види мелодики: питальна, пояснювальна, перелікова, спонукальна, протиставна, розділова, мелодика введення, незакінченості та ін.

1

 

7

Емоційність читання.

Зв’язок емоційності читання з пафосом твору, з його жанровою специфікою, з підтекстом. Основні різновиди емоційних підтекстів. Наголошені слова як головний носій емоційного змісту тексту.

1

 

 

4. Позамовні засоби виразності читання (поза, міміка, жести)

 

 

8

Невимушеність пози під час читання. Природність, стриманість, доречність жестів. Запобігання негативним звичкам у міміці. Зв’язок позамовних засобів виразності читання з жанром твору. Подолання скутості й страху під час читання перед слухацькою аудиторією.

Тестування – 10 хв.

1

 

 

5. Складання мовленнєвої партитури (Письмова робота)

 

 

9

Вироблення навичок розмітки тексту (колективна робота). Вироблення навичок розмітки тексту (самостійна робота).

2

 

 

6. Виразне читання творів різних жанрів

 

 

10

Робота зі схемою 2.

Читання прози.

Особливості читання опису (пейзаж, портрет, інтер’єр). Мелодика читання прямої мови і слів автора. Інтонування в читанні «чистого» діалогу.

2

 

11

Читання ліричного вірша.

Особливості виразного читання інтимної лірики ( «читання на одному диханні»). Мелодика читання пейзажних віршів. Відтворення засобами виразного читання пафосу громадянської лірики.

2

 

12

Читання сюжетного віршованого твору (балада).

Обумовленість виразного читання балади її жанровою своєрідністю. Особливості читання кожного елемента сюжету. Мовленнєві засоби передачі драматизму твору.

2

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

 

13

Читання байки.

Байка як твір, що вимагає не виразного читання, а «виразного розповідання» (І.Крилов). Різноманітність її логічного й емоційного наповнення. Оповідально-інформативний тон читання авторського тексту. Вимоги до читання реплік героїв. Засоби мовленнєвої передачі алегорії та іронії. Повчальна інтонація в читанні моралі. Елементи інсценування під час читання байки.

2

 

14

Читання казки.

Оповідальність тону в читанні казки. Динамізм і емоційність мовленння. повільний темп читання зачину. Посилення ролі пауз у читанні казки. Відповідність читання реплік героїв особливостями їхніх характерів. Вимоги до читання фіналу казки.

2

 

15

Читання гуморески.

Визначення об’єкту сатири в творі. Тлумачення підтексту. Мовленнєві засоби передачі гумору, іронії, сатири в гуморесці. Відпрацювання інтонаційних ходів у читанні. Особливості сценічної поведінки читця гуморесок. активізація позамовних засобів читання.

2

 

16

Читання драматичного твору.

Обумовленість виразного читання драми її жанровою природою. Визначення поведінки читця в одноосібному читанні твору і в колективному. Підготовча робота до виконання драматичного твору. Включення елементів інсценування в читання уривків із драматичних творів різних жанрів.

2

 

 

7.Конкурс виразного читання

 

 

17

Вибір особичтого репертуару; робота над мовленнєвою партитурою; розробка сценарію конкурсу; затвердження кандидатур журі; узгодження критеріїв оцінювання виступів читців; коментування кожного читання; підбиття підсумків і нагородження переможців.

2

 

 

8.Переказування і художня розповідь тексту

 

 

18

Схожі й відмінні риси переказування і художньої розповіді. Художня розповідь як композиція окремих сцен твору. Дотримання стилістичних особливостей твору в художній розповіді. Основні види художньої розповіді.

2

 

 

9. Основи юного конферансьє

 

 

19

Поняття про конферансьє. Основні правила сценічної поведінки конферансьє. Робота над іміджем. Роль імпровізації у виступах конферансьє. Складові елементи конферансу. Відпрацювання стандартних ситуацій на сцені.

3

 

 

10. Основи юного диктора

 

 

20

Особливості читання дикторських текстів. Роль тренувальних вправ на розминку органів мовлення, відпрацювання чистоти дикції та темпу мовлення. Відмінність у роботі диктора радіо та диктора телебачення. Правила читання публіцистичних текстів.

3

 

21

11. Прослуховування в аудіозапису творів у виконанні знаних майстрів слова

1

 

 


Copyright MyCorp © 2019