Форма входу

Категорії розділу

Оголошення [58]

Пошук

Календар

«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33

Міні-чат

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Вівторок, 17.09.2019, 16:20
Вітаю Вас Гість | RSS
ДНЗ "Приморський професійний аграрний ліцей"
Головна | Реєстрація | Вхід
Міжпредметні зв’язки на уроках інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій


Виступ на засіданні методкомісії

Міжпредметні зв’язки на уроках інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій.

 

Підготувала викладач Бойко С.Ю.

Інформатика стала базовим компонентом сучасної освіти, повноцінним загальнонауковим навчальним предметом. Аналіз змісту фахової діяльності людей масових професій і прогноз її розвитку дозволяють зробити висновок про зростання ролі підготовки молоді в галузі інформатики. Школа повинна формувати теоретичну базу знань учнів з основ інформатики і практичні навички використання ними засобів інформаційних технологій у майбутній професійній діяльності.

Турбота про добір змісту єдиного курсу інформатики, посилення його внутрішніх зв’язків не принижують значення його взаємозв’язку і іншими навчальними предметами. Міжпредметні зв’язки в навчанні інформатики розглядаються як дидактичний принцип і як умова, цілі і завдання ,включаючи зміст, методи, засоби і форми навчання різних навчальних предметів.

Міжпредметні зв’язки дозволяють виокремити головні елементи змісту освіти, передбачити розвиток системо утворюючих ідей, понять, загальнонаукових прийомів навчальної діяльності, можливості комплексного застосування знань з різних предметів у трудовій діяльності учнів.

Використання міжпредметних зв’язків – одне з найскладніших методичних завдань учителя. Воно вимагає знань змісту програм і підручників з інших предметів. Реалізація міжпредметних зв’язків у практиці навчання передбачає співробітництво вчителя з учителями інших предметів, відвідування відкритих уроків, спільного планування уроків і т.д.

Види міжпредметних зв’язків діляться на групи:


Змістово-інформаційні міжпредметні зв’язки діляться за складом наукових знань, відображених у програмах інформативних курсів, на фактичні, понятійні, теоретичні, філософські.

Міжпредметні зв’язки на рівні фактів (фактичні) – це встановлення подібності фактів, використання загальних фактів, що вивчаються в курсах природничо-математичних предметів, і їх всебічний розгляд з метою узагальнення знань про окремі явища, процеси та об’єкти вивчення.

Понятійні міжпредметні зв’язки – це розширення і поглиблення ознак предметних понять і формування понять, загальних для споріднених предметів (загальнопредметних).

Теоретичні міжпредметні зв’язки – це розвиток основних положень загальнонаукових теорій і законів, що вивчаються на уроках із споріднених предметів, з метою засвоєння учнями цілісної теорії.

Функції міжпредметних зв’язків:


Методологічна функція виражається в тому, що тільки на їх основі можливе формування в учнів діалектико- матеріалістичних поглядів на природу, сучасних уявлень про її цілісність й розвиток, оскільки міжпредметні зв'язки сприяють відображенню в навчанні методології сучасного природознавства, яке розвивається по лінії інтеграції ідей і методів з позицій системного підходу до пізнання природи.

Освітня функція міжпредметних зв'язків полягає в тому, що з їх допомогою вчитель формує такі якості знань учнів, як системність, глибина, усвідомленість, гнучкість. Міжпредметні зв'язки виступають як засіб розвитку інформатичних понять, сприяють засвоєнню зв'язків між ними і загальними поняттями.

Розвивальна функція міжпредметних зв'язків визначається їх роллю в розвитку системного і творчого мислення учнів, у формуванні їх пізнавальної активності, самостійності та інтересу до пізнання інформатики. Міжпредметні зв'язку допомагають подолати предметну інертність мислення і розширюють кругозір учнів.

Виховна функція міжпредметних зв'язків виражена в їх сприянні всім напрямам виховання школярів у навчанні інформатики. Вчитель інформатики, спираючись на зв'язки з іншими предметами, реалізує комплексний підхід до виховання.

Конструктивна функція міжпредметних зв'язків полягає в тому, що з їх допомогою вчитель удосконалює зміст навчального матеріалу, методи і форми організації навчання.

Реалізація міжпредметних зв'язків вимагає спільного планування вчителями предметів природничого циклу комплексних форм навчальної і позакласної роботи, які передбачають знання ними підручників і програм суміжних предметів.

Розв’язуючи завдання, учні здійснюють складні пізнавальні й обчислювальні дії:

  • усвідомлення сутності межпредметних завдань, розуміння необхідності

застосування знань з інших предметів;

  • відбір й актуалізація (приведення в «робочий стан») потрібних знань з інших

предметів;

  • їх перенесення в нову ситуацію, зіставлення знань із суміжних предметів;

  • синтез знань, встановлення сумісності понять, одиниць вимірювання,

розрахункових дій, їх виконання;

  • отримання результату, узагальнення у висновках, закріплення понять.

Міжпредметні зв'язки впливають на склад і структуру навчальних предметів. Кожен навчальний предмет є джерелом тих чи інших видів міжпредметних зв'язків. Тому можливо виділити ті зв'язки, які враховуються в змісті інформатики, і, навпаки, - йдуть від інформатики в інші навчальні предмети.

Формування загальної системи знань учнів про реальний світ, що відображають взаємозв'язки різних форм руху матерії - одна з основних освітніх функцій міжпредметних зв'язків. У цих умовах зміцнюються зв’язки інформатики як з предметами природничщ-наукового, так і гуманітарного циклу; поліпшуються навички перенесення знань, їх застосування і різностороннє осмислення.

Міжпредметність - це сучасний принцип навчання, який впливає на відбір і структуру навчального матеріалу цілої низки предметів, посилюючи системність знань учнів, активізує методи навчання, забезпечуючи єдність навчально-виховного процесу.

Результативність міжпредметних зв'язків полягає в підвищенні інтересу учнів до вивчення різних предметів, у творчому підході до виконання завдань, у підвищенні ступеня самостійності учнів під час вивчення нового матеріалу, у підвищенні відповідальності під час виконання завдань з різних загальноосвітніх предметів, у широкому використанні комп’ютера під час їх виконання.






Copyright MyCorp © 2019